Köszönöm, hogy itt vagytok:)

vasárnap, szeptember 11

Régen sütöttem...


...őszibarack süteményt, valamikor a gyerekeim lakodalmára. Ennek már 21 éve. Ezt a receptet valamikor a férjem unoka nővérétől kaptam,de régen volt:) Biztosan sokan ismeritek, de azért leírom én hogyan készítem.

ŐSZIBARACK
Elkészítés:20 dkg zsírt, 2 tojássárgát,30 dkg porcukorral habosra keverve, 2 dl tej,3 dkg liszt, 1 cs. sütőpor hozzáadva,2 óra hosszat pihen. Azután 80 dkg lisztet keverünk hozzá és azonnal kis (diónyi) gombócokat formálunk belőle.Világosra sütjük, a közepét még melegen kikaparjuk.
Töltelék: 10 dkg vaj, 10 dkg darált dió, 20 dkg porcukor, 1 kávéskanál kakaópor, 1 dl. rum és a kikapart tészta törmelék. Ha esetleg kemény, egy kis tejet lehet hozzá önteni. Ezzel a töltelékkel a barackokat összeragasztjuk. Vérnarancs és zöld dió aromával a barack színét utánozva színezzük. Majd porcukorba forgatva, kis zöld leveleket szúrunk bele.

Én most apró szemű kristálycukorba forgattam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése